Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم شنای پروانه با اشاره به اقتضای مخاطبان سینما گفت: تماشاگر امروز دوست دارد در کنار تماشای فیلم و سرگرمی روی مسائل اجتماعی تعمق کند. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، شهرستان اسلامشهر برای دومین سال متوالی میزبان جشنواره فیلم فجر است و تمامی فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی فجر شهرداری اسلامشهر نیز اکران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم "شنای پروانه" در روز نخست جشنواره فیلم فجر در اسلامشهر در پردیس سینمایی این شهرستان در حالی به‌روی پرده رفت که "محمد کارت" کارگردان و برخی عوامل این فیلم در پردیس سینما فجر اسلامشهر حاضر و در کنار علاقه‌مندان به هنر سینما به تماشای فیلم شنای پروانه نشستند.

محمد کارت در جمع تماشاگران با بیان اینکه اهل جنوب شهر شیراز است اظهار داشت: خوشحالم که نخستین نمایش فیلمم در جنوبی‌ترین نقطه تهران است، چرا که در منطقه جنوب تهران پژوهش‌های زیادی داشته و مستندهایی را ساخته‌ام و با اشتیاق برای شنیدن نظر اهالی این منطقه آمده‌ام.

وی ادامه داد: فیلم شنای پروانه با موضوع بچه‌های جنوب شهر است اما مسائل آن درباره کل جامعه است و طبقات مختلف می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند که به نظر می‌رسد تماشای این فیلم حس خوبی را برای تماشاگران به ارمغان آورده باشد و از تماشای فیلم اظهار رضایت داشتند.

اکران ویژه جشنواره فجر برای نابینایان و ناشنوایان در ایران‌مالاکران فیلم‌های جشنواره فجر در شیراز؛ از « سینما شهر قصه» تا « روز صفر»گلستان| 10 فیلم جشنواره فجر در پردیس سینمایی کاپری اکران می‌شود

کارگردان فیلم شنای پروانه در پایان خاطرنشان کرد: تماشاگر امروز دوست دارد در کنار تماشای فیلم و سرگرمی روی مسائل اجتماعی تعمق کند.

گفتنی است فیلم‌های "خون شد" به کارگردانی مسعود کیمیایی، "شنای پروانه" به کارگردانی محمد کارت و "خروج" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در جمع مردم فرهنگی، پرشور و هنردوست اسلامشهر در روز نخست جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.

انتهای پیام/220/ح

R7840/P/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر پردیس سینمایی پردیس سینما مسائل اجتماعی تماشای فیلم جشنواره فجر محمد کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره آسمون، اولین دورهمی آسمونی‌ها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت بادبوم ویژه فعالیت‌های سینمایی نوجوان‌ها در مجموعه‌های سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و جمعی از هنرمندان در خانه هنرمندان برگزار شد.

ابتدا، سید حمید امامی مدیر بادبوم به آغاز فعالیت بادبوم در سال ۹۲ پرداخت و از خانواده‌های بچه‌های عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچه‌های عضو بادبوم برای اینکه این‌ سال‌ها با ما ساختند درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر می‌کنیم.

دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و اضافه کرد: امروز آغاز رسمی جشنواره «آسمون» است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوا برای بچه‌های ۹ تا ۱۸ سال خواهد بود.

امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزییات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است، تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودی‌ها باشد چون می‌خواهیم ثابت کنیم نوجوان‌ها می‌توانند آینده‌ خودشان را شکل بدهند.

برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید

سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در توصیه‌هایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و آثار ارزان‌قیمت شروع کرده‌ام. کسانی که می‌خواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، از خودشان و تجارب و خاطراتشان شروع کنند.

وی اضافه کرد: تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد. یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطرات‌تان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی می‌شناسید چوم همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همین‌ها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.

وی به ذکر نمونه‌هایی از تجارب مشترک بچه‌ها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که به‌خوبی آن را می‌شناسید، فیلم بسازید. موضوعاتی که جزییات قابل لمسی از آن‌ها در ذهن داشته باشید که همگی برآمده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساخته‌اند. البته اینکه آیا این خاطرات به‌تنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آن‌ها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.

کارگردان «بیست و یک روز بعد» تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوان‌ها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی می‌شد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را به‌خوبی می‌شناختم. من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم می‌توانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم «بیست و یک روز بعد» که قصه‌ ای واقعی داشت را ساختم که درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.

خردمندان خطاب به حاضران گفت: توصیه می‌کنم تجربیات و خاطرات‌ خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که به‌شدت آن‌ها را می‌شناسید، بنویسید این کار برای شما تولید داستان می‌کند. به‌نظرم فیلم ساختن به‌شدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلم‌سازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.

وی در پایان بیان کرد: بچه‌هایی که می‌خواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و ده‌ها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یاد بگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیه‌سازی کنند و برای نقش‌های مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.

کد خبر 6090133 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند